Peremajaan wajah dengan laser pecahan

peremajaan wajah pecahan laser

Kosmetologi berkembang sesuai dengan standard yang ditentukan oleh zaman. Prosedur anti-penuaan adalah salah satu kaedah utama di kawasan ini. Sebilangan besar dari mereka telah dikembangkan pada zaman kita. Topeng, krim, ubat-ubatan rakyat di rumah, inilah yang sering digunakan oleh kebanyakan wanita, mewujudkan keinginan untuk menyegarkan penampilan mereka. Tetapi, sayangnya, tidak berjaya.

Cara yang lebih cekap dan berkesan untuk meremajakan adalah pergi ke salun ke jurusolek profesional. Di sini anda dapat melakukan peremajaan laser pecahan, yang memberikan kesan yang sangat baik. Prosedur ini mendorong pengetatan kulit dan hasil segera, setanding hanya dengan pengetatan pembedahan bulat.

Kebaikan laser pecahan untuk keremajaan wajah

Kerana penampilan perkhidmatan ini di salun yang agak baru-baru ini, banyak orang tidak mengetahui apa-apa mengenainya. Prosedur kosmetik ini adalah cara untuk menghilangkan bengkak dan lingkaran mata kelabu. Setelah dijalankan, kulit menjadi tegang dan lembut. Dengan menggunakan laser, mungkin untuk menghilangkan alur nasolakrimal yang disebabkan oleh perubahan struktur tisu kulit.

Kulit pada wajah di kawasan mata adalah yang paling halus dan sensitif, oleh itu ia paling terdedah kepada pengaruh negatif. Persekitaran luaran, perubahan berkaitan metabolik pada tubuh manusia, semua ini dan tidak hanya mempengaruhi keadaan dan penampilan kulit.

Teknik menggunakan laser pecahan selamat, kerana ia tidak memberi kesan negatif kepada tubuh pelanggan. Berkat laser ini, parut pada kulit wajah dapat dihilangkan.

Cara menghilangkan kedutan dan beg di bawah mata dengan serta-merta

Salah satu kaedah perjuangan yang paling popular dalam masalah ini ialah Botox. Dia betul-betul berkesan. Tetapi terdapat banyak kelemahan kaedah ini, yang diam-diam oleh pengiklan:

  • kos prosedur yang tinggi;
  • kemungkinan berlakunya masalah penglihatan;
  • kesan sampingan dalam bentuk gangguan pertuturan;
  • reaksi alahan yang kerap;

Dan ini hanyalah sebahagian kecil dari masalah yang mungkin timbul selepas prosedur.

Peremajaan ablatif dan bukan ablatif

Terdapat persiapan untuk peremajaan dan di rak-rak farmasi. Seseorang yang telah melihat iklan untuk produk tertentu menghabiskan banyak wang untuk membelinya, dan sebagai hasilnya membeli krim biasa, yang tidak ada apa-apa kecuali melembapkan. Keinginan wanita untuk kelihatan terbaik meningkatkan kesan pengiklanan, sebab itulah produk seperti itu sering dibeli.

  1. Peremajaan kulit wajah pecahan ablatif mempunyai kelebihan dan kekurangan. Laser merosakkan kulit dan menimbulkan luka yang boleh menjadi pintu masuk jangkitan. Walaupun harus diperhatikan bahawa luka itu kecil dan cepat sembuh.
  2. Peremajaan laser pecahan tidak ablatif. Menganalisis ulasan kebanyakan pelanggan mengenai hasil yang sangat baik, kita dapat mengatakan bahawa pendedahan laser jenis ini lebih baik. Sekurang-kurangnya hakikat bahawa sebagai hasil prosedur, kulit tetap utuh. Dan penyetempatan luka bakar berada di bawah epidermis, oleh itu ia tidak dapat dilihat dan ditutup dari jangkitan. Tetapi banyak pakar mendakwa bahawa peremajaan laser ablatif memberikan hasil peremajaan terbaik.

Petunjuk untuk peremajaan pecahan

Peremajaan laser pecahan paling kerap dilakukan pada pelanggan setelah berumur 30 tahun. Ia menghentikan proses penuaan kulit. Terdapat sebilangan petunjuk untuk prosedur ini:

  • Bintik gelap. Dengan menggunakan laser, anda dapat menyingkirkan manifestasi mereka.
  • Kedutan, liang yang membesar.
  • Mesh vaskular pada wajah.
  • Parut dan parut kecil di wajah. Dengan menggunakan laser, ia dapat dilicinkan dan dibuat kurang jelas.

Kontraindikasi terhadap prosedur peremajaan laser pecahan

Mustahil untuk menjalankan teknik ini apabila:

  • anda mengandung atau menyusu;
  • anda menghidap barah;
  • dengan proses keradangan;
  • sekiranya terdapat kerosakan pada epidermis pada wajah;

Cadangan umum selepas prosedur

Kami mengesyorkan selepas peremajaan laser:

  1. Selama 2 minggu setelah prosedur, dilarang bersentuhan dengan sinar matahari.
  2. Basuh hanya dengan air yang disucikan.
  3. Jangan gunakan kosmetik hiasan selama beberapa hari.
  4. Ambil multivitamin.
  5. Dalam 2 minggu pertama, jangan mengunjungi kolam renang dan sauna.

Apa hasilnya?

Dengan melakukan kaedah ini untuk peremajaan, anda boleh menghilangkan kesan regangan kulit, rangkaian vaskular. Menjadi pemilik kulit yang anjal dan tegas. Hasil yang dilihat harus dijangkakan seminggu selepas prosedur. Untuk mengurangkan risiko kesan sampingan yang tidak perlu, anda boleh menjalani beberapa sesi biorevitalisasi atau mesoterapi.